Klassenindeling van de Stichting Rijdend Motorsport Museum

 

50 cc klasse:
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud van ten hoogste 50 cc, plus 5% tolerantie naar boven, waarvan het bouwjaar niet jonger is dan 31 december 1972.
Nummerplaten: wit veld met zwarte cijfers.

50 cc Historic:
Bromfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud van ten hoogste 50 cc, plus 5% tolerantie naar boven, waarvan het bouwjaar tussen 1950 t/m 1960 is en het tijdsbeeld getrouw weergeven.
Nummerplaten: wit veld met zwarte cijfers.

Zie voor verdere info de RMM site onder het kopje “Attentiepunten

125 cc klasse:
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud van ten hoogste125 cc, plus 5% tolerantie naar boven, waarvan het bouwjaar niet jonger dan 31 december 1965.
Nummerplaten: groen veld met witte cijfers.

125 cc-oud klasse:
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud van ten hoogste 125 cc, plus 5% tolerantie naar boven, waarvan het bouwjaar niet jonger is dan31 december 1949 en het tijdsbeeld getrouw weergeven.
Nummerplaten: groen veld met witte cijfers.

250 cc klasse:
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud van ten hoogste 250 cc, plus 5% tolerantie naar boven, waarvan het bouwjaar niet jonger is dan 31 december 1965.
Nummerplaten: geel veld met zwarte cijfers.

350 cc klasse:
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud van ten hoogste 350 cc, plus 5% tolerantie naar boven, waarvan het bouwjaar niet jonger is dan 31 december 1965.
Nummerplaten: rood veld met witte cijfers.

500 cc klasse:
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud van ten hoogste 500 cc, plus 5% tolerantie naar boven, waarvan het bouwjaar niet jonger is dan 31 december 1965.
Nummerplaten: zwart veld met witte cijfers.

Rigid Webb:
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, welke voorzien zijn van een parallellogram voorvork en/of waarvan het frame niet is afgeveerd, waarvan het bouwjaar niet jonger is dan31 december 1949 en het tijdsbeeld getrouw weergeven.De cilinderinhoud is ten hoogste 500 cc, plus 5% tolerantie naar boven.
Nummerplaten: wit veld met rode cijfers.

Zijspanklasse:
Voor zijspannen hanteren wij in 2022 een ruimer toelatings regelement.
Schijremmen, grotere cilinder inhoud en kleine wielen worden toegestaan.
Ook jongere bouwjaren worden toegelaten.
De nadruk ligt op demo-rijden. Wedsrijd-gedrag wordt absoluut niet getolereerd.
Voor informatie kun je contact opnemen met Theun de Leeuw 06 22950193.

Sportklasse:
Deze bestaat uit 2 klassen t.w.: 125cc t/m 250cc en 350cc t/m 500cc.
- Motorfietsen 125cc t/m 250cc, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud van ten hoogste 250cc, plus 5% tolerantie naar boven, met het bouwjaar 1 januari 1966 t/m  31 december 1975.
- Motorfietsen 350cc t/m 500cc, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud van ten hoogste 500cc, plus 5% tolerantie naar boven, met het bouwjaar 1 januari 1966 t/m  31 december 1975.

Kreidler Cuppers
Kreidlers van bouwjaar 1968 t/m 1971, voor verdere specificaties zie links van leden.
Zundapp met ronde carters en niet jonger dan 1971 zijn ook toegestaan.

Voor alle klassen geldt dat de motorfiets in een dusdanige staat moet verkeren zoals aangegeven in het technisch reglement van de Stichting R.M.M. en de uitstraling van de betreffende periode moet hebben. Schijfremmen of enig ander rembekrachtigingsysteem is niet toegestaan.